Rýchle lasagne na 2 spôsoby

Lasagne sú typické talianske cestoviny, ktoré sa podobajú širokým rezancom. Spôsobov prípravy je mnoho. Môžete ich napríklad zapiecť s omáčkou a posypať syrom. Obvykle sa ale plnia hovädzím alebo kuracím mäsom, korením, paradajkami a omáčkou nazývanou bešamel. Pripravujú sa vrstvením, čiže na každé cesto uložíte pripravenú zmes. Vrch sa posype nastrúhaným syrom. Lasagne recept je naozaj jednoduchý a zvládne ho každý.

Obľúbená pochúťka má výraznú chuť a recept na lasagne má naozaj veľa podôb. Vychýrené sú klasické lasagne s mletým mäsom, no do popredia sa dostáva aj bezmäsitá verzia, čiže vegetariánske lasagne. Toto jedlo zaručene uspokojí vaše chuťové bunky a dostatočne vás zasýti. 

V článku sme si pre vás pripravili fantastické a jednoduché recepty na lasagne, ktoré budete mať pripravené už za pár minút. Spojenie skvelých chutí mäsa, cestovín a paradajok ulahodí každého mlsnému jazýčku. 

Obsah článku:

Recept na lasagne s kuracím mäsom 

Príprava tohto talianskeho sa možno zdá na prvý pohľad náročná, no lazane si doma pripravíte za krátky čas a výsledok zaručene bude stáť za to. V jednom jedle môžete mať všetko chutné pokope - fantastické mleté mäso, paradajky a dokonca aj cestoviny. Poďme sa spoločne pozrieť na tento jednoduchý recept. 

Recept na lasagne pozostáva z viacerých surovín, ako sú napríklad mleté mäso, lasagne cestoviny, pasírované paradajky, mrkva, cuketa, cibuľa, cesnak či ricotta. Nechýbajú ani koreniny - soľ, mleté čierne korenie, bazalka, štipka oleja, parmezán či ocot. 

Celý proces začína tým, že si cestoviny lasagne uvaríte domäkka vo vode. Existujú aj také, ktoré netreba predvárať, čiže tým ušetríte váš čas. Medzitým si môžete pripraviť omáčku. Na oleji si opečiete nakrájanú cibuľu a následne do nej pridáte pretlačený cesnak a okorenené mäso. Všetko na panvici zmiešate. Ak je už mleté mäso opečené, postupne ku zmesi pridáte nastrúhanú cuketu, paradajky a mrkvu. Omáčkovú zmes varíte pár minút a dochutíte ju bazalkou, soľou a octom. Pre ozvláštnenie chuti môžete do zmesi na konci primiešať čerstvú bazalku. 

Na vrstvenie je potrebné si pripraviť zapekaciu misu. Na dno rozotriete trocha uvarenej omáčky a začnete na ňu rozkladať cestoviny lasagne. S vrstvením pokračujete a použijete asi polovicu omáčky. Následne na ňu nastrúhate parmezán a mozzarellu. Na vrstvu zo syra a mozzarelly pridáte ešte dobre osolenú polovicu ricotty. Vrstvenie zopakujete (cestovina, omáčka, syry a ricotta). Lasagne by sa mali piecť asi pol hodinu pri teplote 180°C. Jednoduchý recept máte hotový za pár minút a ešte teplý ho môžete podávať s čerstvými bylinkami či nastrúhaným syrom. Prajeme vám dobrú chuť. 

Celý recept a postup nájdete TU

Jedinečné vegetariánske lasagne

Chutné, zdravé a dobre vyzerajúce jedlo? Vegetariánske lasagne sú tou správnou voľbou. Príprava je veľmi jednoduchá. Dostatočne vás zasýtia a nabijú energiou. Týmto chutným a zdravým jedlom nič nepokazíte. Dokonca vám pomôže aj vtedy, ak sa chystáte schudnúť. Obsahuje veľa bielkovín a naopak málo sacharidov. 

Recept na lasagne je na prípravu nenáročný. Budete potrebovať suroviny ako je napríklad tofu, cibuľa, väčšie paradajky, cukety, baklažán, ricottu, olej či cesnak. Na dochutenie si môžete pripraviť mletú papriku, čerstvú bazalku, šalviu alebo nastrúhaný parmezán. 

Lahodné lasagne bez mäsa si pripravíte tak, že si v prvom kroku na zohriatom oleji opražíte cibuľu a cesnak dozlatista. Následne do panvice pridáte tofu a zľahka opražíte. Postupne pridávate bazalku, paradajky, šalviu a papriku. Zmes premiešate a dusíte, dokým paradajky nie sú hotové. Na ďalšej suchej panvici alebo grile si opečiete cuketu a baklažán. 

Na vrstvenie budete potrebovať zapekaciu misu. Ukladať začnete najprv baklažán a cuketu. Následne to polejete zmesou z paradajok a pridáte ricottu. Proces znova zopakujete - pokračujete s vrstvením baklažánu a cukety. Na vrchnú časť ukladáte tofu a ricottu, ktoré potom posypete nastrúhaným syrom. Zdravú verziu lasagní pečiete po dobu 30 až 40 minút vo vopred predhriatej rúre na 180°. Dobrú chuť. 

TIP: Ak nemáte v obľube tofu, do lasagní môžete namiesto neho pridať mleté hovädzie alebo kuracie mäso. 

Zeleninu môžete taktiež obmieňať alebo si zvoliť tú, ktorá vám najviac chutí. Môžu to byť napríklad šampiňóny, brokolica alebo paprika. 

Napíšte komentár

Okamžité novinky o nových zľavách ?

Zadajte svoj email a my vám pravedeľne pošleme nové zľavy